Wednesday, December 29, 2010

2 - 1

say : Yeeaahhhh......
MALAYSIA MENANG
yeaaayyyyyy........;p
 

Tuesday, December 28, 2010

~ Personal Car Advertisement ~

~WE WILL DOUBLE YOUR INCOME~ 




- Edited by cda..~~♥
- Adobe Flash CS5
- `Theater Kampung Boy - Sebuah Teater'
- RM1.80/1KM
- Min 1 car = 1000KM






This sample design for view
Thank you if interesting in our
Personal Car advertisement propose


Contact us : 
Wealth Secret Sdn Bhd or 
Gading Emas Management & Services 
27-1 , Jln 3/27 B, 
Section 10 Wangsa Maju, 
53 300 Kuala Lumpur.  


Tel / Fax : 03 – 41310583 


Email : shidah@wealthsecret.com.my 
Website : www.wealthsecret.com.my


Cik. cda : 014-7228824



scene 1: 






Scene 2: 






Scene 3:






Scene 4:






Scene 5:






Scene 6:






Scene 7:




Scene 8:






Scene 9:






Scene 10:













~ Packaging ~

design 1



design 2


Monday, December 27, 2010

~ Kalau Dahi Tak mencecah Sejadah Di Dunia ~





Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan!
Berwuduklah kamu sebelum kamu diwudukkan!
Bersolatlah kamu sebelum kamu disolatkan!
Tutuplah rambut mu sebelum rambut mu ditutupkan!
Dengan kain kafan yang serba putih!
Pada waktu itu tidak guna lagi bersedih....
Walaupun orang yang hadir itu merintih....

Selepas itu kamu akan diletak di atas lantai....
Lalu dilaksanakanlah solat Jenazah
Dengan empat kali takbir dan satu salam
Berserta Fatihah, Selawat dan doa....
Sebagai memenuhi tuntutan Fardu Kifayah

Tapi apakah empat kali takbir itu dapat menebus....
Segala dosa meninggalkan solat sepanjang hidup?
Apakah solat Jenazah yang tanpa rukuk dan sujud....
Dapat membayar hutang rukuk dan sujud mu yang telah luput?

Sungguh tertipulah diri mu jika beranggapan demikian....
Justeru ku menyeru sekalian Muslimin dan Muslimat....
Usunglah diri mu ke tikar Solat....
Sebelum kamu diusung ke liang lahad....
Menjadi makanan cacing dan mamahan ulat!

Iringilah diri mu ke masjid....
Sebelum kamu diiringi ke Pusara!
Tangisilah dosa-dosa mu di dunia....
Kerana tangisan tidak berguna lagi di alam baqa'!

Sucikanlah diri mu sebelum kamu disucikan!
Sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan.. ..
Dengan panggilan 'Izrail yang menakutkan!
Berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan!
Kerana ianya berguna untuk yang tinggal.... 

Bukan yang pergi!

Beristighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan!
Namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan!

Ingatlah di mana saja kamu berada....
Kamu tetap memijak bumi Tuhan!
Dan dibumbungi dengan langit Tuhan!
Serta menikmati rezeki Tuhan!
Justeru bila Dia menyeru....
Sambutlah seruan-Nya Sebelum Dia.....
memanggil mu buat kali yang terakhirnya!
Ingatlah kamu dahulu hanya....
setitis air yang tidak bererti!

Lalu menjadi segumpal darah!
Lalu menjadi seketul daging!
Lalu daging itu membaluti tulang!
Lalu jadilah kamu insan yang mempunyai erti.....

Ingatlah asal usul mu yang tidak bernilai itu....
Yang kalau jatuh ke tanah Ayam tak patuk itik tak sudu!
Tapi Allah mengangkat mu ke suatu mercu.....
Yang lebih agung dari malaikat!

Lahir mu bukan untuk dunia....
Tapi gunakanlah ia buat melayari bahtera akhirat!

Sambutlah seruan 'Hayya 'alas Solaah'....
Dengan penuh rela dan bersedia!
Sambutlah seruan 'Hayya 'alal Falaah'....
Jalan kemenangan akhirat dan dunia!

Ingatlah yang kekal ialah amal....
Menjadi bekal sepanjang jalan!
Menjadi teman di perjalanan....
Guna kembali ke pangkuan Tuhan!

Pada hari itu tiada berguna....
Harta, tahta dan putera....
Isteri, kad kredit dan kereta....
Kondominium, saham dan niaga....
Kalau dahi tak mencecah sejadah di dunia!!!

#Puisi ~ Radio IKIM.fm
mata mungkin melihat zahir yang sama, hati mentafsir sesuatu yang berbeza

Thursday, December 23, 2010

- save the world -

- design edited by cda -

mne 1 ye design paling menarik
n kne gan concept ye please choose
for me ;p


 concept :"save the world" tuk UMCARES (Universiti Malaya)




Design 1 : 


Design 2 : 

              

Wednesday, December 22, 2010

- design edited by cda -

mne 1 ye design paling menarik
n kne gan concept ye please choose
for me ;p

 concept : youth tuk hari belia malaysia (kementerian pngajian tinggi)


Design 1 :

Design 2 :

Design 3 :


please visit me at http://www.facebook.com/ekin.kent

Monday, December 20, 2010

(Lawak) Jika isteri bersuamikan programmer...





Sebelum anda memutuskan untuk berkahwin dengan seorang "programmer" 
anda perlu fikir dengan semasak-masaknya dulu sebelum anda menyesal 
dikemudian hari. Ini adalah contoh daripada seorang isteri yang mengadu
 mengenai hubungan dia dan si suami, seorang PROGRAMMER setiap hari..

Suami : (Setelah balik lewat dari pejabat) "Selamat malam sayang, sekarang saya logged in."

Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami : Bad command or filename.

Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!

Suami : Errorneous syntax. Abort?

Isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hah.....
              Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?

Suami : Variable not found...

Isteri : Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit abang. 
             Biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.

Suami : Sharing Violation. Access denied...

Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang
             komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.

Suami : Too many parameters...

Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.

Suami : Data type mismatch.

Isteri : Abang nih memang betul-betul tak berguna la.

Suami : It's by Default.

Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?

Suami : File in use ... Try later.

Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai seorang isteri?

Suami : Unknown Virus.

Sumber: Bila Umar berBlogger

Friday, December 17, 2010

Salahkah Wanita Tak Tahu Memasak?




Kalau perempuan tidak boleh memasak,
dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki
tak boleh jadi imam kita kata okay saja.

Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati.
"Apalah perempuan, tak pandai masak
siapa nak kahwin dengan awak!" Begitulah
kata rakan sejawat lelaki pada seorang
anak dara, juga rakan sejawat kami.

Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia
tidak sempat belajar memasak sebab dari
kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya
di suruh menumpukan perhatian pada
pelajaran saja.

Setelah tinggal di asrama, peluang pulang ke
rumah terhad dan tidak sempat turun ke
dapur membantu ibunya.

''Habis sekarang kenapa tidak belajar?"
Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat.
''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan
kerjaya saya juga sibuk belajar agama,
jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!"
Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki
tadi menggeleng-geleng kepala.

Baginya tidak sempurna seorang wanita jika
tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu juga.
Syarat utama menjadi suami mesti boleh menjadi imam.
Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna
makin ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup.
Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai
perkara utama dan ungkapan hendak memikat suami,
perlu pikat seleranya sering diguna pakai.

Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau
berjawatan tinggi dan penyumbang utama kewangan
dalam rumahtangganya.

Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih
tinggi daripada suami.
Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah
dilupa walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari
ilmu menjadi imam.

Ilmu bermain video game di komputer
mereka rasa lebih perlu.
Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar
dan sesudah belajar perlu handal.
Jika handal bukan setakat masak untuk
keluarga sendiri, kalau boleh perlu boleh
memasak untuk tiga pasukan bola. Begitulah
standard yang telah ditetapkan.

Bolehkah kita meletakkan undang-undang
itu kepada lelaki juga? Kalau tidak pandai
jadi imam, belajarlah.

Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri,
sudah terror boleh mengimam satu taman
perumahan juga.

"Sibuk suruh kita handal memasak, mereka tu
bolehkah jadi imam?" Dengus teman
wanita yang lain.

Betul juga ya? Berapa kerat lelaki yang
menjadikan sembahyang jemaah di rumah
bersama anak isteri sebagai agenda utama,
selain keperluan memenuhi pelbagai seleranya?

Maka bertanyalah wanita kini kepada
beberapa lelaki tentang kebolehan yang satu ini.
Ternyata ramai yang menjawab tidak
confident menjadi imam sebab takut
bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah
tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal.

Ada yang kata lebih elok dia dan isteri
sembahyang sendiri-sendiri.
Ada juga menjawab, rasa kelakar pula
apabila dirinya yang rugged menjadi imam.
Isu ini sepatutnya kita beratkan sepertimana
masyarakat memberatkan wanita perlu
pandai memasak jika mahu bersuami.
Lelaki juga harus boleh menjadi imam
supaya kewibawaan mereka sebagai
ketua keluarga tidak goyah atau menjadi
mangsa 'queen control'.

Kalau tidak pandai, belajarlah sekarang.
Jika wanita disuruh belajar, apa salahnya lelaki!

- Artikel iluvislam.com

Thursday, December 16, 2010

I Luv You, Before I Met You


























Ingin menyayangi dan disayangi adalah fitrah setiap manusia.
Bohonglah sesiapa yang mengatakan
"aku tak perlukan sesiapa dalam hidup... hidup matiku hanya untuk Allah."
Rasullah sendiri pernah menegur seorang lelaki yang sanggup berlapar
dan enggan berkahwin semata-mata ingin mengabdikan diri kepada Allah.

Kita semua memerlukan seseorang dalam hidup untuk berkasih sayang.
Namun, janganlah keterlaluan sehingga menjadikan matlamat berkasih
sayang sebagai satu-satunya matlamat dalam hidup. Misi kita dalam hidup
ini perlu perlbagai. Sebagai hamba Allah, tentu sekali, matlamat utama
adalah untuk menjadi seorang mukmin yang bertakwa. Maka, dalam
perjalanan kita menjadi mukmin yang bertakwa, pastikan misi-misi kita
yang lain juga seiring dalam mencapai matlamat yang utama. Ini termasuklah
misi kita mencari pasangan yang terbaik.

Kebanyakkan wanita yang saya temui, menyayangi 'suami'nya lama sebelum
mereka jatuh cinta. The idea of finding & marrying the best menyebabkan
mereka mendambakan seseorang yang mempunyai sifat dan sikap yang
baik dan terpuji. Kebetulan pula, contoh lelaki yang mereka lihat menepat
i ciri-ciri tersebut akhirnya benar-benar menjadi suami mereka. Wallahualam,
ini perancangan Tuhan. Setiap orang sudah ditetapkan rezekinya
(termasuk jodoh) dan Allah Maha mengetahui apa yang didalam hati setiap insan.
Berikut adalah beberapa wanita yang 'menyayangi suaminya' lama sebelum
mereka jatuh cinta...


Kisah Kak R
Saya bertemu beliau di satu kursus dan kebetulan menjadi rakan sebilik saya.
Entah macam mana terkeluar cerita kahwin.Saya tanya,"bagaimana boleh kenal?"

Menurut Kak R, mereka berdua satu universiti tetapi tidak pernah berbual.
Kak R akui, suaminya semasa zaman pelajar adalah antara pemuda yang
'baik-baik'. "Ada satu kali, masa tengah bersembang dengan seorang kawan
perempuan, dia (suami) lalu di tepi kami. Akak berbisik kat kawan, andai aku
diberikan suami, nak yang macam dia...." beritahu Kak R sambil tersenyum.


Kisah H
H sepupu yang baru balik dari Syria. Saya bertandang ke rumah mereka
untuk meraikan majlis walimah beliau dan abangnya. Malam itu, saya
menumpang tidur sebilik. Saya bertanya,"bagaimana boleh kenal?"


Menurut H, dia sudah mengenali suaminya sepanjang pengajian di Syria
dan kebetulan adalah kawan baik abangnya. Namun, mereka tidak pernah
bersembang lebih dari urusan persatuan. Beberapa bulan balik dari Syria,
si kawan abang masuk merisik. Akui H, "walaupun kami tidak pernah
bersembang, saya kagumi sifat dan sikap beliau. Harapan saya masa
kat Syria dulu, semoga saya memperolehi bakal suami sebaik beliau,"
beritahu H, tersipu.


Kisah A
Saya berjumpa A di satu Konvensyen Islam di Amerika. Usianya masih
belasan tahun. Ketika itu, usia saya baru menginjak 22 tahun. Apabila
mendapat tahu dia baru seminggu melangsungkan majlis walimahnya,
sambil mengenggam tangannya dan gelak gembira, saya berkata,"I'm sooo jealous..."


A balas genggam tangan saya sambil memandang tepat ke mata, 
"you should not say that to a friend. You should say, I'm happy for you,"
dia tersenyum sambil menambah,"...and ask Allah to give me the same happiness."
Perancangan dan ketentuan Tuhan amat cantik, malah janjinya dalam
surah An-Nur ayat 26 cukup tepat, "Perempuan yang jahat untuk lelaki
yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan
yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik."

Namun, tiada siapa dapat meramal siapa jodoh yang telah di tetapkan.
Tetapi, the idea of finding & marrying the best, harus disematkan.
Allah Maha Mengetahui apa yang dihati setiap manusia. Dan,
Dia juga Maha Mengetahui apa yang terbaik.
Bagi saya, dari dulu (semenjak timbul keinginan untuk berkahwin),
saya mendambakan yang terbaik untuk diri, keluarga, agama dan
masa depan. Alhamdullilah, dalam perjalanan itu saya ditemukan
dengan kawan-kawan yang memberi erti pada istilah terbaik...

Saya mendoakan agar kawan-kawan yang yang sedang mencari rezeki
(jodoh) masing-masing supaya jangan putus asa. Allah mendengar
isi hati anda. The idea of finding & marrying the bestbukanlah sesuatu
yang fairytales. Ia telah berlaku kepada beberapa pasangan dan
InsyaAllah, ini juga boleh berlaku pada anda.

Saya akhiri dengan satu petikan dialog dari novel The Notebook
oleh Nicholas Spark "The best love is the kind that awakens
the soul and makes us reach for more, that plants a fire in our
hearts and brings peace to our minds. And that's what you've given me.
That's what I'd hoped to give you forever."

- Artikel iluvislam.com

Tune Talk

ROCK THE WORLD 10 CONCERT CONTEST 2010 - Terms and Conditions
dan enggan berkahwin semata-mata ingin mengabdikan diri kepada Allah.
Kita semua memerlukan seseorang dalam hidup untuk berkasih sayang.
1. The "Rock the World 10 Live in KL Concert Contest" (hereinafter known as "the Contest") is valid from 10:00 hours of 13th Dec 2010 to 23:59 hours of 20th Dec 2010 (hereinafter known as "the Contest period') both dates inclusive, unless otherwise notified.
2. This Contest will be conducted on two social network platforms:
2.1 Facebook - located at the URL: www.facebook.com/. (hereinafter referred to as "the Facebook Contest").; and
2.2 Twitter - located at the URL: www.twitter.com/. (hereinafter referred to as "the Twitter Contest").
Facebook & Twitter Contest
3. The Facebook Contest will comprise of selected questions posted at Facebook's site located at www.facebook.com/:
4. The Facebook Contest will comprise of the following rules:
4.1 Six winners for each day for the duration of the dates starting from 13th December 2010 until 20th December 2010;
4.2 Each winner will get 2 (two) RTW10 tickets;
4.2 Each Facebook & Twitter Contest contestant must email the answer to a specific email address; rtw10@tunetalk.com
4.3 Every tenth email with the correct answer will win the 2 (two) RTW10 tickets;
5. Tune Talk reserves the right to publish names, identification numbers and photos of the winner as and when required, as well as for any future advertising purposes. 6. Notwithstanding anything contained herein, Tune Talk has the sole discretion to substitute any prize with another prize of equivalent value, at any time without giving any prior notice or without assigning any reason whatsoever to the winners. 7. All prizes are neither transferable nor exchangeable for cash or credit in part or in full. 8. All eligible participants are bound by the terms and conditions contained and/or amended herein from time to time and any decisions made by Tune Talk shall be final and no further correspondence will be entertained. 9. Where the terms & conditions are translated into a language other than the English Language, in the event of any inconsistencies, conflicts or discrepancies between the terms and conditions set out in the English Language version and that of the other language(s), the English Language version shall prevail. 10. The terms and conditions herein shall be governed and construed in the laws of Malaysia and the winner agrees unconditionally to the non-exclusive jurisdiction of Malaysia. Tune Talk reserves the right to amend the terms & conditions without any prior notice. 11. The Contest is open to all Tune Talk subscribers only. Employees of Tune Talk Sdn Bhd ("Tune Talk"), their immediate families, Tune Talk's advertising agencies, their employees and immediate families, Tune Talk's distributors and dealers, their employees and immediate families are not eligible to participate in the Contest.

 
 
Tune Tal

Win free tickets to RTW10!! Answer the questions posted

 here and email your answer to rtw10@tunetalk.com.

 Every multiplication of 10th correct answer will win 

a pair of tickets to the concert! Contest runs from 13 – 20 Dec 2010.

Today's Question:
Name 3 ways Tune Talk top ups can be obtained??

T&C apply, visit :

 is inspired by a single vision : to harness every evolution in mobile technology in the service for customers and to lead the industry in delivering the latest and most exciting mobile services. Tune Talk intends to sell the very latest technology and trends in the communications market in the ASEAN region to start with. Tune Talk is uniquely placed to realise this vision through an  with their communication needs.
 

Tuesday, December 14, 2010

Buat Hati Yang Ketandusan Cinta


-- Tak perlu kau tagih cinta manusiawi 
    yang bersifat sementara.
-- Ada cinta yang lebih kekal abadi buat 
    dirimu.
-- Ada cinta yang bisa membuatkan kau 
    mengalirkan airmata ketika hati merindui.
-- Ada cinta yang mampu memberikan 
    ketenangan pada jiwamu ketika kamu 
    dilanda keresahan.
-- Ada cinta yang boleh kau jadikan tempat 
    merintih bila kesedihan datang menjenguk.
-- Ada cinta yang mampu memberikan apa 
    sahaja yang kamu inginkan.
-- Namun, kadang-kadang cintamu itu pasti diuji.
-- Sekuat manakah cintamu pada-Nya, 
    sehebat manakah kasih kamu pada-Nya.
-- Ujian datang dalam pelbagai cara.
-- Hatta sekecil-kecil perkara untuk menilai 
    kesetiaanmu pada-Nya.
-- Andai kata kuat dan tetap hatimu pada-Nya, 
    maka bergembiralah.
-- Jika hatimu goyah dan meragui kasih 
    sayang-Nya selepas didatangkan ujian pada 
    dirimu, maka sedarlah bahawa nilai cintamu 
    disisi-Nya masih lemah.
-- Kembalilah pada cinta-Nya yang lebih agung 
    dari kecintaanmu buat dunia dan isinya.
-- Sudah menjadi sunnah-Nya, setiap yang 
    bergelar mukmin pasti akan diuji.
-- Dari ujian  itulah, Dia mencari hamba-hamba-Nya 
    yang benar-benar mendambakan keredhaan 
    dari-Nya.
-- Apakah kau sanggup menghadapi segalaan ujian itu?
-- Namun, tidak ramai yang mahu mencari cinta 
    yang kekal abadi ini kerana tidak mahu dilanda 
    ujian-ujian ini.
-- Tidak ramai yang mahu mengeluarkan keringat 
    hatta darah sekalipun untuk merasai manisnya 
    cinta yang bertunjangkan kekuatan aqidah 
    terhadap yang Khalid ini.
-- Maka sabarlah duhai hati.
-- Apabila telah kau rasakan manisnya cinta dari 
    sang Pencipta,
-- maka tak perlu lagi kau kejar cinta manusiawi 
    yang rata-ratanya berlandaskan nafsu semata.
-- Bila telah kau tetapkan hati untuk mencintai 
    Tuhan sekalian alam, maka itulah 
    sebenar-benarnya kecintaan yang sejati.
-- Dan dalam perjalanan menelusuri denai cintai 
    terhadap-Nya yang sudah pasti disaluti 
    onak dan duri,
-- akan didatangkan seorang yang turut sama 
    mencintai-Nya sebagaimana dirimu juga.
-- Sebagai peneman dan yang akan 
     menyempurnakan sebahagian daripada imanmu.
-- Yang padanya ada ketenangan dan kebahagiaan 
    berpaksikan Tuhan yang Maha Satu.
-- Maka sabarlah duhai hati.
-- Tidak perlu kau gundah gulana andainya kau masih 
    tidak berkasih dengan manusia.
-- Dia akan datang. Itu sudah pasti.
-- Namun datangnya tiada siapa yang tahu 
    kecuali Dia sang Pencipta cinta itu.
-- Moga datangnya cinta insani itu, akan 
    menguatkan lagi kecintaanmu buat sang 
    Pencipta cinta itu sendiri.
Kerana jiwa yang sepi tanpa cinta dan kasih dari-Nya, 
adalah umpama padang pasir yang kegersangan.